Tuesday, November 9, 2010

ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္သုံးေရးလမ္းညႊန္..

ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ၿခင္းသည္ ေကာင္းၿမတ္ေသာ တပ မဂၤလာ မည္ပါ၏ ထုိမဂၤလာမွ စ၍ ေနာက္ပုိင္းမဂၤလာမ်ားသည္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာေရးသုိ႔ ဦးတည္ညႊန္ၿပသြားၿပီး ၿဖစ္သည္ မိမိသႏၱာန္မွာ အဘိဇၩာ ေဒါမနႆ စသည္ အကုိသုိလ္တရားမ်ားၿဖစ္ေပၚမလာနိဳင္ေစရန္ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကုိယ္ စိတ္ဟူေသာ ဒြါရ(၆)ပါးကုိ လုံးၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းနိဳင္ၿခင္းသည္ တေပါစ အက်င့္ကုိက်င့္ၿခင္းၿဖစ္သည္ ဒြါရ(၆)ပါးကုိေစာင့္ေရွာက္နိဳင္လွ်င္ကၠၿႏၵိယသံဝရသီလၿဖစ္မည္ မိမိတုိ႔သႏၱာန္မွာ ၾကည့္ခ်င္သမွ်မၾကည့္ၿဖစ္ေအာင္ စာခ်င္းသေလာက္မစားၿဖစ္ေအာင္ ေတြးခ်င္းတုိင္း ေတြးမေနရေအာင္ စိတ္ကုိထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္နိဳင္ရန္ "သတိ"လုိ၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ သတိသည္လည္း"တပ"အမည္ရ၏

ပညာသင္ၾကားရာမွာၿဖစ္ေစ၊အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအတြက္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာမွာၿဖစ္ေစ၊ ေကာင္းမႈ႔ကုသုိလ္တရားမ်ားေဆာင္ရြက္ရာမွာၿဖစ္ေစ ပ်င္းရိၿခင္းကုိ ေကာင္းစြာ တြန္းလွန္ပယ္သတ္နိဳင္သည့္ ထက္သန္ေသာဝီရိယလုိ၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝီရိယ သည္လည္း တပ အမည္ရ၏

သုိ႔ၿဖစ္၍ တပ အမည္ရေသာ အက်င့္တရားမ်ားတြင္သတိႏွင့္ဝီရိယသည္ အဓိကၿဖစ္သည္ မ်က္စိစေသာ ကၠုေၿႏၵတုိ႔ကုိ သတိတရားနွင့္ေစာင့္ထိန္းနိဳင္ၿခင္း ထက္သန္ေသာလုံးလဝီရိယရွိၿခင္းတု႔ိႏွင့္ၿပည့္စုံေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ တပမဂၤလာ နွင့္ၿပည့္စုံေသာပုဂၢိဳလ္ဟုဆုိအပ္သည္ လုံးလဝီရိယမရွိပ်င္းရိၿခင္း ပ်င္းရိေပါ့တန္ၿခင္းႏွင့္ နိဗၺာန္သည္ ၿပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းၿဖစ္၏ ပ်င္းရိၿခင္းသည္ အသက္ရွင္၍ေနေသာသူ၏ သခ်ိဳင္းၿဖစ္သည္ ဟုပညာရွိစကားရွိ၏ ပ်င္းရိေသာသူသည္ အသက္ရွင္လွ်က္ေသေနေသာ သူနွင့္သာတူေလသည္ အခ်ိဳ႕ကလည္း ပ်င္းရိၿခင္းသည္ သံေခ်းႏွင့္တူ၏ အေၾကာင္းမူကား အလုပ္ပင္းပန္း၍ ႏြမ္းနယ္သည္ထက္ ပ်င္းရိၿခင္းသည္ ပုိမုိပင္ပန္းေအာင္ ၿပဳလုပ္ေသာေၾကာင့္ ဟုဆုိထားသည္

ေလာကီၾကီးပြားေရးမွာပင္ မည္သည့္အလုပ္ကုိမွ်အတည္တက်ၾကိဳးပန္းေဆာင္ရြက္္ခ်င္စိတ္ မရွိသည့္လူပ်င္းအား လူလူခ်င္းမဆုိထားဘိ နတ္သိၾကားမ်ားပင္ ၾကီးပြားေအာင္ ေစာင္မ မၾကည့္ရူနုိင္ေပ ပ်င္းရိသူသည္ မေကာင္းမူ႔ဒုစရုိက္မွန္သမွ် ၿပဳလုပ္လြယ္သူၿဖစ္၏ လူတုိ႔၏စိတ္မွာ အေကာင္းကုိမၾကံလွ်င္ အဆုိးကုိတာၾကံတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏ ပ်င္းရိေသာသူသည္ အဆုိးကုိသာအၾကံမ်ား၍ သူတုိ႔၏စိတ္သည္ မေကာင္းမူဒုစရိုတုိ႔ေပ်ာ္ပါးက်က္စားရာ ဥယ်ာဥ္ၾကီးႏွင့္တူေနေတာ့၏ သုိ႔ၿဖစ္၍ အၿခားသူတို႔မွာ ဒုစရိုက္ကေသြးေဆာင္ရေသာ္လည္း ပ်င္းရိေသာသူသည္ကားဒုစရုိက္ကုိမိမိထံေရာက္ေအာင္ေသြးေဆာင္တတ္သည္ ဟုပညာရွိတုိ႔ဆုိၾက၏

ပ်င္းရိၿခင္းသည္ အက်ိဳးယုတ္ေစမွန္း လူတုိင္းသိေသာ္လည္း ပ်င္းရသည္ကုိပင္ အရသာ သဖြယ္မွတ္ထင္၍ သိလ်က္နွင့္ ပ်င္းေနၾကၿခင္းၿဖစ္သည္ ပ်င္းရိၿခင္းနွင့္ ဆင္းရဲၿခင္းသည္ မခဲြမခြာအၿမဲေပါင္းေနရေသာ အေဆြခင္မြန္းေကာင္းၾကီးမ်ားၿဖစ္ေၾကာင္း သတိမူသင့္၏

ပ်င္းရိၿခင္းကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ရန္မွာ အလုပ္လုပ္ဖ႔ုိၿဖစ္၏ အပ်င္းသည္ အလုပ္ကုိေၾကာက္သည္ အလုပ္တစ္ခုခုရွိသည့္အခါ အခ်ိန္ဆဲြ၍ ပ်င္းမေနဘဲ ခ်က္ခ်င္းစလုပ္လုိက္ပါက ပ်င္းရိၿခင္းဓာတ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေၾကာင္း ေတြ႔ရေပမည္ အလုပ္လုပ္ေနေသာသူကုိ မလုပ္ေသာလူပ်င္းသည္ အလုိလုိရွက္ေၾကာက္ရုိေသသကဲ့သုိ႔ အပ်င္းဓာတ္သည္လည္း အလုပ္ရွင္ မိမိသႏၱာန္၌ တစ္စစ ေလ်ာ့ပါးသြားလိမ့္မည္

လူသည္ အလုပ္လုပ္ေနမွ ဂုဏ္သတင္းပ်ံ႕ေမႊး၏ အလုပ္မလုပ္ ပါကဂုဏ္မရ က်က္သေရမရွိ တၿဖည္းၿဖည္း ဆုတ္ယုတ္တိမ္ၿမဳတ္တတ္ေလသည္ အလကားေန၍ရေသာအေပါစား အားလပ္ၿခင္းမ်ိဳးသည္ အနားယူၿခင္းမဟုတ္ ခါးစပ္ပူေလာင္ေသာ ဝန္ေလးၿခင္းကုိသာ ၿဖစ္ေစ၏

ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ အရွင္ပညာေဇာတ၏ အနားယူၿခင္းမွာ အလုပ္ကုိ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳးေၿပာင္းလုပ္ၿခင္း ၿဖစ္သည္ဟုဆုိ၏ စာေရးရာမွပင္ပန္းလွ်င္ တရားထုိင္၏ စာဖတ္ၿခင္းမွပင္ပန္းလွ်င္ စာခ်၏ စာခ်ရာမွ အနားယူလုိလွ်င္ တရားထုိင္၏ စသည္နည္းၿဖင့္အလုပ္အားလုံးၿပီးေစေသာ အနားယူနည္းမွန္ကုိ ေတြ႕ရေပမည္

ဘာသာဋီကာက်မ္းၿပဳဆရာေတာ္အရွင္ဇနကဘိဝံသကမူ အလုပ္မလုပ္နိဳင္တဲ့အခ်ိန္ထိအသက္ရွင္မေနလုိ ဟုရဲရဲေတာက္ အာဇာနည္စကားကုိမိန္႔ၾကားခဲ့၏

ဝီရိယရွိလွ်င္ မၿပီးစီးမေအာင္ၿမင္နိဳင္ေသာ အလုပ္မရွိ ဟူေသာစကားကုိ ေလးစာလုိက္နာအပ္သည္၊ ၿပဳဘြယ္ကိစၥမွန္သမွ် သတိေရွ႕သြားၿဖင့္ထက္သန္ေသာ လုံးလဝီရိယကုိ အားထုတ္လုက္ကုိင္ၾကလွ်င္ အရာရာၿပီးစီးေအာင္ၿမင္ရမည္။

သတိ ဝီရိယႏွင့္ကၠုေၿႏၵကုိေစာင့္ထိန္းနိဳင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ၿမတ္၏ သႏၱာန္မွာ ေလာဘ ေဒါသ စသည္တုိ႔အားနည္းေခါင္းပါးေစ၏ ကၠုေၿႏၵကုိေစာင့္ထိန္းနိဳင္ၿခင္းသည္ လြန္စြာေက်းဇူးမ်ား၍ ကၠုေၿႏၵကုိမေစာင့္ထိန္းနိဳင္ၿခင္းသည္ အၿပစ္အလြန္မ်ား၏ မေစာင့္ထိန္းနိဳင္သူမွာ ေလာဘ ေဒါသစသည္တို႔ထူေၿပာထၾကြ ေသာင္းက်န္းၾကကုန္သည္ ။

မ်က္စိ၌ မီွ၍ၿဖစ္ေသာ ေလာဘအာရုံေၾကာင့္ လုိခ်င္တပ္မက္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အဆင္းကုိေတာင္းတ၏ စဲြမက္ယူငင္သိမ္းပုိက္ခ်င္၏ ထုိသုိ႔မရေသးေသာအာရုံကုိရလုိ ပုိင္ဆုိင္လုိမႈ ရရွိၿပီးေသာအာရုံကုိစဲြမက္ခင္တြယ္မႈေၾကာင့္ တဏွာရမၼက္နွင့္ေဆာက္လုပ္ထားေသာသတၱဝါတုိ႔မွာ ဆင္းရဲတြင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးသက္ဆင္းၾကရသည္ ဒုကၡနွင့္ေတြ႔ၾကရသည္။

ထုိ႔အတူ နား နွာ လွ်ာ ကုိယ္ စိတ္တုိ႔မွာ မွီ၍ၿဖစ္ေသာ အသံ အနံ႔ အရသာ အထိအေတြ႔ အၾကံအစည္တုိ႔ကုိ လုိခ်င္ေတာင့္တၾကရင္းႏွင့္ ဆင္းရဲ႕တြင္းနက္ၾကရေလသည္။

သုိ႔ၿဖစ္၍ အာရုံအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကုိ မလုိလား မေတာင့္တ စဲြလမ္းမူ႔မရွိေအာင္ စကၡဳစေသာဒြါရေၿခာက္ပါးတုိ႔ကုိ သတိ ဝီရိယ ၿဖင့္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၿခင္းသည္ တပ မည္ေသာအက်င့္တရားၿဖစ္ေလသည္

"တေပါ စ"ဂုဏ္ႏွင့္ၿပည့္စုံေသာ ရဟန္း ရွင္ လူတုိ႔မွာ က်င့္နိဳင္စြမ္းသေလာက္ ဆင္းရဲၿခင္းမွ လြတ္ေၿမာက္၍ ၾကီးပြားခ်မ္းသာ အစစ္အမွန္ကုိရနိဳင္၏

ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၱာၿဖစ္ေၾကာင္းပါရမီဆယ္ပါးအပါအဝင္ၿဖစ္သည့္ ဝီရိယပါရမီကုိၿပည္စုံေအာင္ ေထာင္ေထာင္မတ္မတ္ ၿဖည့္က်င့္သင့္၏ သုိ႕မွသာ သတိ ဝီရိယတည္းဟူေသာ တပ မဂၤလာႏွင့္ၿပည့္စုံ၍ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ၾကီးပြားခ်မ္းသာကုိ ရေစမွာ အမွန္ပင္ၿဖစ္ေပသတည္း။………………………..

အရွင္ဓမၼပီယ(ေၿမာင္)

ၾကီးပြားခ်မ္းသာမဂၤလာလမ္းညြန္းစာအုပ္မွ...

1 comment:

  1. အင္း ...
    ပ်င္းရိၿခင္းမွ ႏိူးထဘို ့ ဆိုတာက အမိုက္ေမွာင္ထဲကေန ရုန္းထြက္ဖို ့
    ဆိုတာနဲ ့အတူတူပါပဲ၊ တစ္သံသယာတေလွ်ာက္လံုး မေကာင္းတဲ ့ အာရံု
    ေတြမွာသာ ေပ်ာ္ေမြ ့ေနတတ္တဲ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ႔ ေလာကီသားေတြက
    အခုဘဝက်မွ တစ္ထိုင္ထဲ ခ်က္ၿခင္းရုန္းထဘို ့ ဆိုတာေတာ္တန္ရံု
    ပါရမီ နဲ ့ မရႏိုင္ပါ လို ့။

    ReplyDelete