Friday, September 17, 2010

ေနထုိင္ေရးလမ္းညႊန္...

ေလာကတြင္ အထြက္အထိပ္ေရာက္ၿပီး ၾကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္ၿမင္ေနၾကသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အခ်ိဳ႕ကကံေကာင္း၍ဟု ဆုိတတ္ၾက၏ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေနရာေဒသ အကြတ္အကြင္းေကာင္း၍ အမွီအခုိ အကပ္ အရပ္ေကာင္း၍စသည္ၿဖင့္ အတိတ္အေၾကာင္းတရားမ်ားႏွင့္ ၿပင္ပမွအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိညႊန္ၿပေၿပာဆုိေလ့ရွိၾကသည္

ၿမတ္စြားဘုရားရွင္ အဂၤုတၱရနိကာယ္စတုကၠနိပါတ္ပါဠိေတာ္တြင္ ေဟာထားေတာ္မူေသာ စကၠသုတၱန္ဆုိတာ ပါရွိ၏ တုိးတက္ၾကီးပြားခ်မ္းသာေရးမွာ ေနသင့္ေနထုိက္ေသာ အရပ္မွာေနၿခင္း(ပရိရူပေသဒဝါသစက္) ေရွးေကာင္းမႈရွိၿခင္း ပုေဗၺစကတပုညာတာစက္) မိမိ ကုိယ္နဳတ္ႏွလုံးကုိေကာင္းစြာထားၿခင္း(အတၱသမၼာပဏီဓိစက္) သူေေတာ္ေကာင္းမိတ္ေဆြရွိၿခင္း (သပၸဳရိသူပနိႆယစက္) ေလးမ်ိဳးႏွင့္ၿပည့္စုံရမည္ဟုေဟာထားေေတာ္မူထားသည္

ထုိအေၾကာင္းေလးပါးကုိပင္ ကံကအဓိကက်သည္ ေနရာကအဓိကက်သည္ အေပါင္းအသင္းကအဓိကက်သည္ဟု အယူအဆကဲြလဲြေလ့ရွိၾကၿပန္သည္

အဇာတသတ္မင္းသားငယ္အေဖသတ္မင္း ၿဖစ္သြားၿခင္း၌ အရွင္ေဒဝဒတ္ႏွင့္ ေပါင္းမိၿခင္းဟူေသာ ဇာတ္လမ္းအထင္အရွားရွိ္ေနေသာေၾကာင့္ လူတုိင္း၏ ဘဝအဆုိးအေကာင္း ေအာင္ၿမင္မူ႕ဆုံးရူံးမူ႔မွန္သမွ် ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚတြင္ တည္ေနသည္ဆုိၿခင္းမွာ ဆုိထုိက္၏

ပရိတ္ၾကီးနိႆယသစ္ သေၿပကန္ဆရာေတာ္ဘုရားကမူ ကံပါရမီက အဓိက ကလွ်ာဏမိတၱက အဓိကဆုိတာဟာ ပစၦိမဘဝိကလုိ႔ေခၚတဲ့ ယခုဘဝမွာပဲ မုခ်ရဟႏၱာၿဖစ္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္သာမွန္တယ္ တၿခားပုဂၢိဳလ္မ်ား အတြက္ကေတာ့ မိမိကုိယ္ကုိ ေကာင္းေအာင္ေဆာက္တည္ဖုိ႔ အဓိကပဲ ဟုမိန္႕ေတာ္မူဖူး၏

မည္သိုဆုိေစ ေလာကမွာေအာင္ၿမင္ၾကီးပြားခ်မ္းသာဖုိ႔မွာ အဆုိပါ ေလးပါးလုံးႏွင့္ ၿပည့္စုံရန္လုိအပ္ၿပီး ဆုံးရူံးဖုိ႔ မေအာင္ၿမင္ဘုိ႕ဆုိပါကအထက္ပါ အခ်က္တခ်က္ေလာက္ႏွင့္ မၿပည့္စုံလွ်င္ပင္ ၿဖစ္နိဳင္သည္ဟု ယူဆရေပမည္

ဘုရားရွင္ကမူ ကလ်ာဏမိတၱသုတ္တြင္ ဆရာသမားေကာင္း မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း အေရးပါဆုံးဟု ေဟာေတာ္မူသကဲ့သုိ႔ မဂၤလသုတ္ ေရွ႕ဆုံးဂါထာတြင္လည္း မိတ္ေဆြေကာင္း အေရးၾကီးပုံကုိ ေဟာေတာ္မူခဲ့ၿပီး ၿဖစ္သည္

လူသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္မွ ယေန႔ ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္ ေခတ္တုိင္ေအာင္ ေရၾကည္ရာၿမက္နဳရာကုိ ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္ တရြာ မေၿပာင္း သူေကာင္းမၿဖစ္ ဆုိသလုိ မိမိဝါသနာ မိမိရည္မွန္းခ်က္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ၿပည့္စြမ္းနိဳင္မည္ထင္ေသာ ေနရာေဒသမ်ားကုိစြန္႔စားရွာေဖြၾက၏ မ်ိဳးေစ့မည္မွ်ပင္ေကာင္းေကာင္း ေၿမဆီေၿမႏွစ္မရွိေသာ ေက်ာက္စရစ္ ၾကပ္တီးကုန္းမွာ ရွင္သန္ဖူးပြင့္နိဳင္မည္ မဟုတ္ေပ သုိ႔အတြက္ ၾကီးပြား ခ်မ္းသာခ်င္သူ မွန္ပါက မိမိအတြက္ ကံအခြင့္အလမ္းသာမည့္ ေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ရမွာပဲၿဖစ္တယ္

သုိ႔ေသာ္ လူတို႔၏စိတ္သည္ အလုပ္အကုိင္ အၾကံအစည္မ်ားကုိ စဥ္းစားရာ၌ အေဝးကုိလွမ္းတတ္ၾကသည္ မိမိေနေသာေနရာ မိမိလက္ရွိလုပ္ကုိင္ေနေသာ အလုပ္ထက္ တၿခားအလုပ္ တၿခား အရပ္ကပုိ္ေကာင္မြန္လိမ့္မည္ ထင္မွတ္တတ္ၾကၿခင္းသည္ လူ၏သဘာဝပင္ၿဇစ္ေပသည္

အၿခားအရပ္ေဒသတစ္ခုမွာၾကီးပြားရန္နည္းလမ္းမ်ား ရွိသည္ဟု ၾကားရသည့္အခါ ထုိအရပ္၌ေနသူေတြ အမွန္တကယ္ၾကီးပြားရဲ့လား ထုိအရပ္သုိ႔ေၿပာင္းေရႊ႕လုပ္ကုိင္သူမ်ားတြင္ ၾကီးပြားထက္ ပ်က္စီးဆုံးရူံးသူက ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲဟု ဆန္းစစ္ရန္လုိအပ္သည္ ယခုငါေနေသာ အရပ္ေဒသမွာ ၾကီးပြားခ်မ္းသာရန္ နည္းလမ္းဟူ၍ တစုံတစ္ရာမရွိဘူးလားဟူသည္ကုိ ဦးစြာစူးစမ္းေလ့လာသင့္ေပသည္

ရွာၾကံနည္းမွာ အၿခားသူမ်ား လုပ္ကုိင္ေနၾကေသာ အလုပ္အေၿခ အေနမ်ားကုိေလ့လာ၍ တုိးတက္ခ်ဲ႕ထြင္ရန္

နည္းလမ္း အမ်ားမၿမင္မသိ၍ မလုပ္ကုိင္ဘဲေနေသာ အလုပ္အကုိင္စသည္တုိ႔ကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ မွတ္သား ရွာၾကံတတ္လွ်င္ မည္သည့္အလုပ္အကုိင္မဆုိ ခ်ဲ႕ထြင္လုပ္ကုိင္ရန္ နည္းလမ္းရွာေတြ႕ရမည္ၿဇစ္သည္

လူကသာမွန္မွန္ကန္ကန္ေလ့လာသုံးသပ္ တတ္ဖုိ႔အေရးၾကီးသည္ လူမွန္လွ်င္ ေနရာမွန္ပါသည္ လူကမွားေနလွ်င္ေတာ့ ေရႊဘုံေပၚမွာတတ္ထုိင္ေနသူၿဖစ္လင့္ကစား ပ်က္စီးဆုံးရူံးတတ္ေသာ သာဓကမ်ားစြာ ရွိေလသည္ ကံအားေလွ်ာ္စြာလက္ရွိေနေနရေသာ ေနရာ၌ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ၍ ထူးခြ်န္ေပါက္ေၿမာက္ေအာင္ လုပ္ကုိင္တတ္သူမ်ားမွာ ထက္ၿမက္ေသာဥာဏ္ၾကီးရွင္ ပါရမီရွင္မ်ားၿဖစ္သည္

ေနရာနွင့္ပတ္သက္၍နာမည္ေက်ာ္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ သည္ ထုိတုိ႕မိန္႔ဆုိေတာ္မူပါသည္္ အထူးလဲမွတ္သားဘြယ္ေကာင္းသည္ ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ဘုရား အမရပူမွာ စာသင္တုိက္ဖြင့္ရန္ ၾကြသြားစဥ္က ဆရာသမား ရဟန္းမိတ္ေဆြ ရဟန္းဒါယကာ အားလုံးကစၿပီး ေသးသိမ္ေခ်ာင္ၾကေသာ ေနရာၿဖစ္၍ သေဘာမတူၾကေပ အမ်ားကဆရာေတာ္ ဂုဏ္နွင့္ မလိုက္ဖက္သည့္ေနရာၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ မေနေစခ်င္ၾက သုိေသာ္ မၾကာမီ ႏွစ္အနည္းအငယ္အတြင္း ေအာင္ၿမင္ထင္ရွားေသာစာသင္တုိက္ၾကီး တစ္တုိက္အၿဖစ္ ၿမန္မာၿပည္မွာသာမက ကမၻာမွာပါ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေလသည္ ထုိအခါဆရာေတာ္က ကုိယ့္ဘက္ကသာမွန္ဖုိ႔လုိပါတယ္ ကုိယ့္ဖက္ကမွန္ေနရင္ ကမၻာၾကီးက သူ႔ဘာသာသူလမ္းေဖာက္ၿပီး ကုိယ့္ဆီ အေရာက္လာပါလိမ့္မယ္ ဟုမိန္႔ဆုိခဲ့ေနတယ္

ထုိေၾကာင့္ ေနရာမွန္ခ်င္လွ်င္ လူမွန္ၿဖစ္ဖုိ႔လုိသည္ ေနရာမွန္ေသာ္လည္း လူကမွန္မွ မဂၤလာၿဖစ္မည္ ေနရာကမွန္ေပမယ့္ လူကမေကာင္းလွ်င္ ေနရာကသာမဂၤလာၿဖစ္၍ လူကမဂၤလာမၿဖစ္ ေနရာမွန္လူမွန္ၿဖစ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးသည္္ လူမွန္ေနရာမွန္ၿဖစ္မွ မဂၤလာရွိမည္ ၿဖစ္ေပသည္

သင့္ေတာ္ရာမွာ ေနထုိင္တာ မဂၤလာ

သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာအရပ္ကုိေနရၿခင္းသည္ ပဋိရူပ ေဒသဝါသ မဂၤလာ မည္ပါသည္

သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္ကုိ ညြန္ၿပရာ၌ အဌကထာဆရာမ်ားက ဓမၼလမ္းေၾကာင္း မွၾကည့္၍ ကုသုိလ္အက်ိဳးစီးပြားမ်ားစြာၿဖစ္ထြန္းနိဳင္မည့္ အရပ္ကုိညႊန္ၿပသည္

ေလာကနီတိဆရာတုိ႔ကမူ ေလာကအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ၿဖစ္ထြန္းမည့္ အရပ္ကုိညႊန္ၿပပါသည္ သုိ႔ၿဖစ္ရာ ေလာကဓမၼ ႏွစ္ခုေပါင္းစပ္၍ ယူနိဳင္မွ အဓိပၸါယ္ ၿပည့္စုံေပမည္ ေလာကႏွင့္ ဓမၼကုိ သီးၿခားစီကန္႔သတ္၍ မၿဖစ္နိဳင္ေပ ေလာကရွိ၍ ဓမၼရွိလာရၿခင္း ၿဇစ္သည္ ေလာက လမ္းေၾကာင္းကုိိ မတိမ္းမေစာင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ၿဖစ္ရန္ ဓမၼႏွင့္ ထိန္းကြပ္ထားရၿခင္း ၿဖစ္သည္ ေလာကအက်ိဳး စီးပြားသည္ လူကုိပူေလာင္ေစ၍ ဓမၼ အႏွစ္သာရသည္ လူကုိၿငိမ္းခ်မ္းေစမွာ အမွန္ၿဖစ္သည္

ေလာကေၾကာင္းအရၾကည့္ပါက ပညာေရး စီးပြားေရး က်န္းမာေရး လမ္းပန္းဆက္သြယ္လုံၿခံဳေခ်ာေမြ႕ေစေရး စေသာ ကိစၥရပ္မ်ား ႏွင့္ ၿပည့္စုံေသာေနရာသည္ ေနသင့္ ေနထုိက္ေသာ အရပ္ၿဖစ္သည္

နီတိဆရာမ်ား အလုိအရဆုိလွ်င္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ အကုိင္မရွိ မေကာင္းမူ႕ဒုစရုိက္ကုိ လုပ္ကုိင္ရာတြင္ အရွက္အေၾကာက္မရွိ အသိအလိမၼာ မရွိ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းၿခင္း မရွိေသာအရပ္မ်ား တြင္ မေနသင့္ဟုဆုိပါသည္

ထုိ႕ၿပင္ ၿမတ္နိဳး ခင္မင္သူမရွိေသာ အရပ္ အလုပ္အကုိင္ အဆင္မေၿပေသာအရပ္ ပညာတစ္ခုခု မရနိဳင္ေသာအရပ္ ထုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ အရပ္ မ်ိဳးမ်ားတြင္လည္း မေနသင့္ဟုဆုိသည္

အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ဆုိရာတြင္လဲ ပင္ပန္းဆင္းရဲသေလာက္ အက်ိဳးအၿမတ္မခံစားရေသာ ေနရာမ်ိဳးမွာလည္း မေနအပ္ေပ အလုပ္အကုိင္လြယ္လြယ္ကူကူႏွင့္ ခံစားခြင့္အၿပည့္အဝရွိေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမ်ိဳးၿဖစ္လွ်င္ေတာ့ ေနအပ္ေသာ အရပ္ဟု ဆုိလုိသည္

အဌကထာဆရာကမူ သင့္ေတာ္ရာအရပ္ ဆုိသည္မွာ

(၁)စတႆာ ပရိသာ ဝိစရႏၱိ

ပရိသတ္ေလးပါးတုိ႔ သြားလာေနထုိင္ရာ အရပ္ၿဖစ္ၿခင္း

(၂)ဒါနာဒီနိ ပုညကိရိယဝတၳဴနိ ဝတၱႏၱိ

ဒါနစေသာ ပုညကိရိယာၿပဳခြင့္ရသည့္ အရပ္ေဒသၿဖစ္ၿခင္း

(၃) နဝဂၤ သတၳဳ သာသနံ ဒိဗၺတိ

အဂၤါကုိးပါးရွိေသာ ၿမတ္စြာဘုရားသာသနာ ထြန္းပေသာ အရပ္ ေဒသၿဖစ္ၿခင္းဟု (ခုဒၵကပါဌ -ဌ ၁၁၁) တြင္ဖြင့္ၿပေပသည္

ပရိသတ္ေလးပါ ဆုိသည္မွာ ရဟန္း မင္း သူေဌး အလုပ္သမား စသည္ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳး ရွိ္ေသာအရပ္ကုိ ဆုိလုိပါသည္ ရဟန္းပရိတ္သတ္ရွိမွ ထုိက္တန္ေသာ ဒါန သီလ စသည္ေကာင္းမူ႔ ကုသုိလ္မ်ား ၿပဳလုပ္နိဳင္မည္ ၿဖစ္၍ ရဟန္းပရိသတ္ ရွိၿခင္းကုိ မဂၤလာတစ္ပါး ဟုဆုိသည္

အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရမင္းပရိတ္သတ္ရွိမွသာ ဥပေဒႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ အုပ္ခ်ဳပ္နိဳင္မည္ မွန္ကန္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ေသာ တရားသၿဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ေသာ ဥပေဒကုိ ကုိယ္တုိင္ေလးစားလုိက္နာေသာ အၾကီးအကဲၿဖစ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိသည္ သုိ႔မွသာ ဘာသာ သာသနာႏွင့္တကြ နိဳင္ငံအဝွမ္း ေအးခ်မ္းသာယာစြာႏွင့္ တုိးတက္ၾကီးပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္နိဳင္မည္ၿဖစ္သည္

စီးပြားေရး ၾကီးပြားေရး ကိစၥမ်ားအတြက္ တရားသၿဖင့္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားအရင္းအႏွီးထုတ္ေပးၿခင္းမ်ားကုိ က်ယ္ၿပန္႔စြာ ၿပဳလုပ္ေပးနိဳင္ၾကသည့္ သူေဌး ကုန္သည္မ်ား ရွိၿခင္းသည္လည္း မဂၤလာတစ္ပါးပင္တည္း။

အလုပ္သမားအဖဲ႔ြအစည္းရွိမွ ေအာက္ေၿခအမာခံ ေဆာက္လုပ္ေရး လယ္ယာစုိက္ပ်ိဳးေရး အေရာင္းအဝယ္ကိစၥမ်ား အခ်ိန္မီ ၿပီးေၿမာက္ေအာင္ၿမင္နိဳင္မည္ၿဖစ္၍ အလုပ္သမား ပရိသတ္လည္း မဂၤလာတစ္ပါးပင္ ၿဖစ္ေပသည္။

ဒီဃနိကာယ္ အဌကထာဆရာ အလုိအားၿဖင့္(မဟာဝဂၢ-ဌ-၃၃၄)တြင္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္ဆုိသည္မွာ..

၁ အေအးအပူ မွ်တေသာအရပ္

၂ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ အာဟာရလြယ္ကူစြာ ရရွိနုိဳင္ေသာအရပ္

၃ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားေသာအရပ္ စသည့္သုံးပါးနွင့္ၿပည့္စုံလွ်င္ မဂၤလာရွိေသာ အရပ္မွာေနရၿခင္းဟု ဖြင့္ၿပပါသည္..

သင့္ေတာ္ေသာ အရပ္၌ ေနရၿခင္းကုိ ေလာကဓမၼ ႏွစ္ပါးလုံး၌ တုိးတက္ၾကီးပြားခ်မ္းသာနိဳင္ေသာေၾကာင့္ မဂၤလာတစ္ပါးဟု ဆုိေသာ္လည္း မဂၤလာၿဖစ္ေအာင္ေနနိဳင္သူမွ မဂၤလာၿဖစ္မည္ မဂၤလာရွိေအာင္မေနတတ္သူမွာ မဂၤလာၿဖစ္မည္မဟုတ္ ဗုဒၶသာသနာထြန္းကာေသာ အရပ္လည္းၿဖစ္ သယံဇာတအရင္းအၿမစ္ေပါၾကြယ္ဝ၍ ေလာကစီးပြားေရးအတြက္လည္း အဆင္ေၿပေသာ အရပ္ေဒသမွာ ေနထုိင္ရပါလ်က္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က လူပ်င္း လူမုိက္ၿဖစ္ေနလွ်င္ ဘာမဂၤလာမွ ၿဖစ္လာမည္ မဟုတ္ေခ်

ယေန႔ သာသနာအထြန္းကားဆုံးနိဳင္ငံသည္ ၿမန္မာနိဳင္ငံၿဖစ္သည္ ပညာ ဥစၥာၾကိဳက္သေလာက္ ရွာေဖြနိဳင္ေသာ အခြင့္အလမ္းလူတုိင္းမွာရွိပါတယ္ ထုိသုိ႔ေသာနိဳင္ငံမ်ိဳးမွာ ေနထုိင္ပါလ်က္ မိမိတုိ႔မွာေန႔စဥ္ မဂၤလာေတြၿဖစ္ေနသင့္ပါတယ္ မဂၤလာသည္ ကုသုိလ္ကုိဆုိလုိပါတယ္ ေန႔စဥ ္ကုသုိလ္ေတြမည္မွ်ရေနသနည္း ကုသုိလ္မရ၍ အကုသုိလ္ၿဖစ္ေနလွ်င္ေတာ့ အမဂၤလာပင္ၿဖစ္မည္ အမဂၤလာသည္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ႔ဖုိ႕သာၿဖစ္ပါတယ္ မဂၤလာရွိမွ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာခံစားရမည္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးလုိက္ပါတယ္

အရွင္ဓမၼပီယ(ေၿမာင္) ၾကီးပြားခ်မ္းသာမဂၤလာလမ္းညႊန္ မွ



No comments:

Post a Comment